kjetilrj





-Følg meg på Facebook-



- Klikk for min kontaktinfo -



Blogg Tips

-Flere treff på bloggen?

-Tjene penger på bloggen?

bloglovin

bloglovin

Norske blogger











Totalt.

free web stats

Kjetil R. Johansen


Kvinnherad

Jeg er utdannet sykepleier. Bruker mye av fritiden min på politikk og en del går med til internett og blogging. Denne bloggen er mitt fristed, hvor jeg kan skrive akkurat det som faller meg inn, vær snill og ikke ta ting ille opp, det er skrevet med ett glimt i øyet.

Kategorier



Arkiv



Lenker








...Charter-Hilde! - Ett åpent svar til professor i empati, forståelse og selvkontroll.

- § -

.

På God Kveld Norges hjemmeside, kunne man i går lese om Charter-Hildes reaksjon på mitt utspill om feite menn. Hun kom med en lang karakteristikk basert på ett løssluppent provokasjonsutspill fra min side, hvor hun både analyserte mine kvalifikasjoner som både sykepleier, politiker og menneske. Her er mitt svar til deg... 

(Bilde tatt fra Tv2.no/underholding)

Kjøre Charter-Hilde, du er kjent som livsnyteren over alle livsnytere. Du starter dagen med å banke nedpå alt du kommer over av sukkerholdig mat slik at du kan få opp blodsukkeret ditt som sikkert flukserer verre enn børskursene. Du er kjent for å være en fyllebøtte, storspiser og en person som er stor i kjeften og mener mangt og mye, så lenge du kan hamre løs på andre. Du har sagt ditt om "beinrangler, naive kvinner, rumpa til Tone" og en masse andre ting. Du framstår som en lavpannet og svært enkel person som ikke klarer å sette sammen to og to. For det første, tillater du deg å uttale deg om mine kvalifikasjoner innen mitt yrke. Hva baserer du dette på? En flåsete uttale i fylla skrevet på en sein lørdagskveld? Hvor mange flåsete kommentarer har ikke du kommet med på live TV? Har du glemt det? Har du glemt hetset ditt mot "beinrangler" som du mener så mye om? At du er støgg-feit skal jeg ikke plage deg for, det må du være til du får svikt i knærne og diabetesen tar totalt overhånd, jeg bryr meg ikke så mye. Ditt valg. 

Du mener at dersom en overvektig person hadde blitt min pasient, så ville jeg ikke gitt dem behandling. Det blir like sinnsvakt som å si at fordi en kollega stemmer Rødt, så vill han la en FRP-pasient dø. Du er så langt ute på tynn is og så langt borte fra å forstå omgivelsene rundt deg at jeg synes synd i deg. Du burde faktisk vurdert å få oppnevnt ett verge, for uttalelsene dine er så sinnsvake at jeg frykter for ditt eget ve og vell. Du reagerer på at jeg ytrer meg i fylla om feite mannfolk, hvorfor? Mener du at det er sunt å være overvektig? Er du stolt over at du klarer å måke nedpå 10 chipsposer om dagen uten å spy? Seriøst, hva i helvete er det du tror at du er?

Du er kjent for å være en humørspreder, du ler mye, du byr på deg selv, men du eier ikke selvironi når alt kommer til alt. Du rakker ned på alle som ikke er like bælfeite som deg selv, som om at det var noe mål i seg selv å se ut som deg. Tror faen ikke du finner en jævlig person i hele landet som ser på DEG som noe ideal, i tilfellet er du ett skrekkeksempel som folk henger på kjøleskapsdøra for å slippe å spise det lille ekstra. Du er fin å ha som skrekk og advarsel, der fungerer du godt.

Vet ikke hvor gammel du er, men du ser ut som om du kunne vært bestemora mi, men det handler vell om at du er mer opptatt av å kjøre i deg heller enn å ta litt vare på deg selv. Det å svette er vell noe du ikke kjenner til, vell kanskje jeg tar feil, du bor vell i en første etasje, tviler på at du hadde klart å gå i mer en 3 trappetrinn før du måtte ha satt deg ned og tatt en pause og kanskje en hamburger for kosens skyld.

Neste gang du bare vurderer å åpne mathølet ditt for noe som helst annet enn å kjøre inn none ekstra kalorier, tror jeg du bare skal spare deg. Som du ser så eier jeg ikke empati, intelligens eller noe som helst annet. Faktisk så er jeg så uintelligent at jeg ikke en gang klarer å svare deg på en seriøs måte, kanskje fordi du er en klovn i størrelse XXXL! Jeg synes du er morsom og skjønn, på tross av dine mange svakheter og defekter. Stå på Hilde, jeg trenger en sånn som deg å le av!

 


bloglovin
Stikkord:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

150 kommentarer

Amal Belaaouam

14.06.2012 kl.00:13

hehe, hun er en klovn..

Anette Olsen

14.06.2012 kl.00:37

PS: Charter Hilde er ingen drukkenbolt, men et avholdsmenneske.

14.06.2012 kl.01:01

typisk frp politikere å uttale seg på denne måten!

Knut

14.06.2012 kl.01:07

det måtte jo komme fra en frp "mann"

solrun

14.06.2012 kl.01:25

må bare nevne at Hilde trener på elixia med personlig trener og da kan jeg garantere at det er mer slitsomt enn å gå tre trappetrinn... ikke pauser i hytt og pine der. Og alkohol? hvor får du det fra..... har vært mye i media om at hun er avholds,men det gikk du kanskje glipp av?

Rebekka

14.06.2012 kl.01:52

Å uttale seg på deg måten som du har gjort blir virkelig å trø over linjen.

Overvekt er ikke alltid selvforskyldt.

En person som deg i den stillingen som hadde burde virkelig kunne tenke litt mer klart enn det du tydeligvis har gjort.

Jeg er selv overvektig, og har ikke noe behov for at hverken du eller noen som helst annen burde uttale seg om ting som de gjerne ikke vet noe om. Å analysere et menneske er ikke bare godkjent av å se på utsiden, uansett om han/hun er overvektig eller f.eks har en synlig sykdom.

Om du personlig mener det du mener at feite damer er ekkelt og at feite menn burde tvangsjogges, så kan vel alle si ting om deg, som du burde ordne med deg selv.

Ting satt litt på spissen, så burde vel personer som har et helt forferdelig utseende tvangsopereres da, sånne som deg!

Uten å gå til hardt personlig angrep på deg, så skjønner ikke jeg hva du selv tenker med. Du ser ut som en transe som er proppet i brunkrem og bruker en "liksom" stygg grønnfarge i øynene på bilder av deg.

Merker jeg blir mer kvalm av å lese om deg i avisene og på nettet enn det jeg gjør at å spise en middag på McDonalds.

Du er virkelig et stakkerslig menneske!

kjetilrj

14.06.2012 kl.03:12

ung tvillingmor: Jeg synes hun er helt latterlig.

kjetilrj

14.06.2012 kl.03:13

Anette Olsen: Hun ser ut som en yrkesalkoholiker.

kjetilrj

14.06.2012 kl.03:13

Anonym: Nei, er ikke typisk FRP å uttale seg på den måten, det er typisk kjetilrj å uttale seg på den måten.

kjetilrj

14.06.2012 kl.03:13

Knut: Nei dette kom fra en blogger på fylla.

kjetilrj

14.06.2012 kl.03:14

solrun: Jeg har faktisk ikke vist hvem hun var til trynet hennes ble plastra utover en artikkel som gjaldt meg, der hun uttaler seg om ting hun ikke har greie på, da er det vell greit at jeg også uttaler meg litt om ting jeg ikke har greie på.

kjetilrj

14.06.2012 kl.03:15

Rebekka: Å trø over linjer, grenser og annet er det jeg faktisk driver med på denne bloggen. Jeg har ingen grenser for hva jeg tillate meg å si og skrive, så bare å utfordre meg.

Lita

14.06.2012 kl.09:07

heh, måtte jo lese det som stod på God Kveld Norge.

Klarer ikke la være å le av det jeg, samme når jeg leser kommentarene her. Vil tro at alle som tar seg nær av det er/har vert overvektige og ikke kommet seg helt over det!

solrun

14.06.2012 kl.11:31

Lita; eller noen mennesker har kanskje et snev mer empati enn andre??

Hilde vet jeg meget godt hvem er,snakket mye med henne tidligere. Når det kommer slike fjåsete uttaleleser om henne som ikke finner rot i virkeligheten syntes jeg det er på sin plass å si noe.

mammalarsen♔ღ

14.06.2012 kl.12:05

Hilde har vel klart å drite seg loddrett ut selv Solrun bare ved å delta på charter feber og det konseptet som er satt opp der ?

Kjetilrj flott innlegg as always :-) Ser humoren i det jeg.

marianne

14.06.2012 kl.13:03

Dette eksempelet her ble tatt opp som et eksempel på dårlig nettskikk i en mediatime på skolen i dag. Alle var enige i hvilket grusomt menneske du virker som, og jeg blir seriøst kvalm av å se alt du lirer av deg her. Det er tydelig at du ikke klarer å svare konstruktivt når noen utfordrer deg, og det står det så utrolig lite respekt av. Du kommer nok til å svare på denne kommentaren med enda en intetsigende setning, men vit at du fremstiller deg selv som en drittsekk av dimensjoner.

Celine

14.06.2012 kl.13:10

Dette var virkelig voksent sagt av en mann som skal bry seg og hjelpe andre mennesker, uansett hvordan de ser ut. Virkelig godt forbilde er du. Det er så utrolig kult og rakke ned på utsende til en annen person, og for å ikke snakke om hvor saklig du er. Det du nettopp har skrevet er ting som folk på min alder skriver til hverandre i en fjortiss krangel. Virkelig latterlig.

Hilsen en 16 åring ;)

pål

14.06.2012 kl.13:12

om du mangle et kromoson eller någe?

anonym

14.06.2012 kl.13:18

Jeg vet godt hvem Kjetil er og kan ikke si så mye mer en at han er usedvanlig PR kåt, en provokatør av dimensjoner og dette gjør han med vilje. Meld dere inn i "sinnataggen" på FB så ser dere mange sider av saken, der ingen grenser er. Men uavhengig av hvordan ting blir sagt så har han et lite poeng i at fedme skal ikke snakkes om, på lik linje som andre sykdommer, hvorfor ? Men måten dette er gjort på er fullstendig riv ruskende gale, og det er det han gjør, for og få en reaksjon. Jeg undrer meg på hvordan de fleste egentlig stiller seg til han nå etter hele Norge vet dette, på landet var det ganske trygt. Du er ikke i USA lenger Kjetil. Vil han få så mange kunder som ønsket for det ny etablerte firmaet ? Botox lignende greier. Jeg hadde vegret meg for og ta noe som helst personlig kontakt med han grunnet en kan aldri være trygg på hva som kommer ut av munnen på han. For og være 37 år så er han usedvanlig umoden i språket sitt, mye av det han sier kan faktisk ha et godt poeng, men de fleste på hans alder orke ikke diskutere med han når teenåringen kommer frem, samt alle hans unge venniner som han nedgraderer seg til når chatten er på topp.

En dag vil jeg tro at han vil bli stående helt alene med bare hundene sine til selskap.

Gammel og glemte og se på innsiden av hva et menneske består av og ikke bare det ytre. Ærligtalt, hvor selv digger er det mulig og bli ?

Godt kommer til den som fortjener det, og med denne form for oppførsel kan han dessverre ikke klassifiseres i den kategori.

Trine

14.06.2012 kl.13:20

Jeg anbefaler på det sterkeste at du får utført en lobotomering på deg selv.

Fy faen hvor barnslig du er!

anonym

14.06.2012 kl.13:26

Dette er noe av det sjukeste jeg har lest. Makan til usaklig personangrep skal du lete lenge etter! Hvor har du "faktaene" du bruker i innlegget fra? Jeg kjenner henne personlig og vet at dette ikke stemmer!

Madelen

14.06.2012 kl.13:32

Fy faen så støgg du egentlig er...

Har aldri hørt om deg før alt dette rebalderet men når jeg scroller nedover

bloggen din så blir jeg helt satt ut av bildene dine...

Menmen... du må jo bare holde på! Er jo underholdene at hele Norge får se

hvor støgg du er :) Det morsomste er jo at du bruker sminke(!!) noe som bare gjør deg ENDA mer ekklere!

Har du noen gang hatt dame?

Malin Svendsen

14.06.2012 kl.13:34

Dette er det verste jeg har lest! Du er patetisk, rett og slett.

Har ikke et positivt ord å si om deg. Jeg blir kvalm av deg.

Det er kanskje du som burde vurdere dine drikkevaner om du skriver så usaklige ting i fylla!

Skam deg.

kjetilrj

14.06.2012 kl.13:35

Madelen: Beklager at jeg ikke måler opp til din standard, men nå er jeg lite opptatt av uintelligente småjenter også, så det er helt i orden =)

kjetilrj

14.06.2012 kl.13:35

anonym: At du ikke har lest så mye forstår jeg på kommentaren din, at du tar dette innlegget som noe annet enn en latterlig usakelig spøk, like usakelig som hennes utspill, kan ikke jeg hjelpe deg med.

kjetilrj

14.06.2012 kl.13:36

Trine: Takk for godt tips, med slike sakelige kommentarer ligger du og jeg fint i samme seng!

kjetilrj

14.06.2012 kl.13:37

anonym: Du vet nok hvem jeg er, velkommen i klubben sammen med 4 millioner andre nordmenn. Dessverre så er det ikke nok å vite hvem noen er, du må også kjenne dem, det gjør du ikke, og det er helt tydelig på dine kommentarer. Fint at du reagerer, det er det jeg trenger, oppmerksomhet, så jeg kan begynne å tjene noen penger på denne jævlige bloggen! =D

pål

14.06.2012 kl.13:37

kjetilrj: do you need aloe vera? because you just got burned!

kjetilrj

14.06.2012 kl.13:37

pål: Har du noe imot personer med syndromer?

kjetilrj

14.06.2012 kl.13:38

Celine: Voksent sagt? Hvorfor skal jeg være voksen når jeg svarer på årtusenets mest usakelige vurdering av meg? Charter-hilde snakker ut av ræva si, enkelt og greit.

kjetilrj

14.06.2012 kl.13:40

marianne: Da vill jeg gi deg ett råd: La læreren din lese grunnleggende om satire, ironi og provokasjoner. Tydeligvis så har dere bommet totalt på kritikken deres, ettersom dette utelukkende er skrevet for å få fram ett smil og for å illustrere hvor usakelig det GÅR an å være. =)

kjetilrj

14.06.2012 kl.13:40

mammalarsen?: Takk for det, de av dere som har fulgt bloggen min over tid, vet hvordan jeg skriver og hva som ligger i det. Alle de andre har mye å lære. =)

Elisabeth Andersen

14.06.2012 kl.13:41

Jeg kan ikke tro at du er sykepleier.. Du synker virkelig lavt i dette innlegget. Du fremstår som en bølle, og på skolen lærte jeg at de som plukker på andre gjør det for å heve sin egen selvfølelse. Hva sier dette om deg?

Jeg vet ikke hvordan du er oppdratt av dine foreldre, eller om du i det hele tatt har lært noe av det landet vårt har vært gjennom det siste året, men å gå rundt å spy ut hat og styggedom.. Wow.. At du ikke blir flau?

Jeg har møtt Hilde flere ganger. Hun har inspirert meg til å spre glede, nyte livet, vise kjærlighet for meg selv og for andre. Hva godt har du gjort for andre?

anonym

14.06.2012 kl.13:41

Er disse meningene felles for alle medlemmer av FRP? Visste ikke at det var så ille...

kjetilrj

14.06.2012 kl.13:41

solrun: Empati? Skal jeg synes synd på folk som selv ødelegger helsa si med vitende og vilje? Er ikke mange som har empati med røykere, samme greia. skjerpings!

kjetilrj

14.06.2012 kl.13:42

Lita: LOL! Tror du har ett veldig godt poeng =D

kjetilrj

14.06.2012 kl.13:43

anonym: Oi så smart du er... er alle disse meningene felles for alle medlemmer av FRP? Det er like sakelig som å si at alle som er medlem av AP puler småjenter slik som ordføreren i Våggå!

kjetilrj

14.06.2012 kl.13:43

Elisabeth Andersen: Charter-hilde inviterte til åpen drittslenging med svært tvilsomme faktagrunnlag, jeg bare fulgte opp hennes modell.

pål

14.06.2012 kl.13:45

nei egentlig ikje, men så leste eg ka du skreiv

Madelen

14.06.2012 kl.13:47

Er en tobarnsmor på snart 30 så du kan nokk ikke sammenligne

meg med de småjentene du søker oppmerksomhet fra ;)

Good luck videre... tror du vet selv at du ikke kommer til å nå så mye lengre

i dette lille patetiske livet ditt visst du fortsetter slik.. Jeg håper faktisk at du sitter

alene om et par år å angrer ræva di av dette lille usaklige innspillet ditt!

Helt retard ass....

anonym

14.06.2012 kl.13:48

Dette er faen meg det verste jeg noengang har lest!!!

Hvordan sammenlikner du deg selv med Hilde?

Er du en perfekt person?

Elisabeth Andersen

14.06.2012 kl.13:48

Du er utrolig lite reflektert!

For hvert ord du skriver synker du enda litt lenger ned. Samtidig setter du Hilde i et fantastisk lys. Ser du ikke selv hvor mye du driter deg selv ut? Du tror du provoserer og gjør deg selv til kjendis, men det du egentlig holder på med er å gjøre deg selv til landets narr. Skam deg. Du er et voksent menneske. SKAM DEG!

Elisabeth Andersen

14.06.2012 kl.13:52

Du omringer deg selv med negativ energi, og det kan ikke føles godt. Jeg skjønner at du har det vondt, at du ble mobba som ung, at du ble kaldt stygg, feit, taper, nerd. At det er derfor du har forvandlet deg selv til en stor, orange wannabe. Men føler du deg egentlig bedre? Hvis du skal være ærlig med deg selv, kjenn godt etter. Føler du deg sommer vellykket, elsket og respektert menneske nå? Er du bedre enn de bøllene som en gang mobbet deg..?

...

14.06.2012 kl.13:53

Du er en av de som ødelegger for partiet ditt med sånne uttalelser...

Celine

14.06.2012 kl.13:57

Denne vurderingen av deg var overhodet ikke usaklig. Du må da forstå at folk reagerer når du kommer med sånne uttalelser? Bare fordi at du er opptatt av og se bra ut, er det andre mennesker som fokuserer på og ha ett bra liv inni seg, fremfor og tenke på utsende. Det er det som betyr noe.

Man kan være godt trent men fortsatt overvektig. Det har ingenting og si. Som sykepleier burde du vite sånne ting.

kjetilrj

14.06.2012 kl.13:58

Ettersom jeg trives godt med fri tale og null sensur, så blir heller ingen kommentarer sensurert eller moderert i dette kommentarfeltet. Ser at mange kommenterer anonymt, det er lett å lire av seg bullshit som anonym, jeg tar det lite alvorlig, de som våger å kommentere med fullt navn derimot, har noe å si.

Aina

14.06.2012 kl.14:00

Mulig du spøker og fleiper med mye av det du skriver, men da tror jeg det er mange som ikke skjønner den formen for humor asså.

Syntes det blir litt mer enn stygt å skrive som du gjør om Hilde. Hun er jo faktisk kjempe tøff som tør å tale mange menneskers sak :)

Norges dummeste mann

14.06.2012 kl.14:05

nice photoshopping på bildene dine :D hahah, fikk meg en god latter

kjetilrj

14.06.2012 kl.14:14

Norges dummeste mann: HAHAHA! Takk for det =)

kjetilrj

14.06.2012 kl.14:15

Aina: Dette innlegget er like slemt som monologene til OJ i "torsdagsklubben".

14.06.2012 kl.14:22

Før du dømmer overvektige kjetil har du tatt en titt i speile selv.. Begyn lure på om det er deg selv du beskriver når man leser gjenom det du skriv om andre...

kjetilrj

14.06.2012 kl.14:57

Anonym: Greit, jeg er grautstygg, hva har det med saken å gjøre?

Lena (ambulansearbeider)

14.06.2012 kl.14:58

Hva gir det rett i å uttale deg om dette? Fordi du er sykepleier? (noen du aldri burde vært)

da burde du ta utdannelsen din på nytt, for dette kan du tilsynelatende ikke noe om.

Har du ikke hvert gjennom etikk etc på skolen? Er dette en måte å behandle "en sykdom" på?

Hva vet du om bakgrunnen til at Hilde er overvektig??

Kan det skyldes genene eller andre sykdommer?

Du har en "sykdom" og den kalles narsissisme. Har du hørt om denne eller sov du på skolen der også? Lena

kjetilrj

14.06.2012 kl.15:07

Lena (ambulansearbeider): Ytringsfriheten gir meg rett til å uttale akkurat det jeg måtte ønske, så lenge jeg ikke bryter med Norsk lov. Om jeg er snekker, skorsteinsfeier eller sykepleier, så betyr ikke det at jeg har innskrenket rett til å uttale meg. Jeg ser at du er Ambulansearbeider som du kaller det, når tid begynte dere å stille diagnoser? Vet du ikke at du har gått langt utenfor ditt legale ansvarsområde? Kanskje du skulle revurdert din stilling, eller ta en legeutdannelse om du føler at det ligger for deg.

Tor

14.06.2012 kl.15:17

Har du tenkt noe på hvordan venner og familie av Hilde vil ta dette? Det du skriver er et direkte personangrep og er helt forjævlig..

Hun har en sønn i tenårene, hvordan tror du han tar det?

Elisabeth

14.06.2012 kl.15:18

Oi Oi Oi,noe så lavmål! Hvordan takkler du kritikken i politikken ?

Lena (ambulansearbeider)

14.06.2012 kl.15:22

Legale ansvarsområde? Hva snakker du om? Du påstår at du ikke selv har innskrenket rett til å uttale deg. men jeg ikke det?

Kunne veldig godt tenkt meg å bli lege og behandle deg når du blir innlagt med bivirkninger på steroider og diverse bivirkninger på din Botox evnt Restylane behandlinger.

kjetilrj

14.06.2012 kl.15:29

Lena (ambulansearbeider): Du stilte en diagnose... det er en legeoppgave. =D

14.06.2012 kl.15:29

hilde 2- du 0

finnes grenser altså...

kjetilrj

14.06.2012 kl.15:30

Tor: Kanskje hun skulle tenkt over det selv, før hun gikk til frontalangrep på en av Norges mest frittalende menn...

kjetilrj

14.06.2012 kl.15:30

Elisabeth: Jeg er pr i dag, ikke en del av politikken lenger, nå er jeg utelukkende en blogger som ytrer seg uten hemninger og sensur.

Mathias

14.06.2012 kl.15:37

skjønner ikke at du er flau! Dette er veldig typpisk FRP!!!!! tenk at du ble så burna av charter Hilde? dette hadde jeg skammet meg over! Hun var faktisk ikke usaklig, noe du var. Skjønner ikke hvordan du kan ha vært politiker med disse argumentene. men det var vel bare FRP du kom igjennom hos! du er en person som driter deg loddrett ut i all offentlighet. Du kommer til å slite i framtiden. dritt!

Lena (ambulansearbeider)

14.06.2012 kl.15:41

Du stiller selv "diagnoser" ved å påstå at Hilde har en alkoholproblem og en overspiser.

Og du henviser til at jeg har gått langt utenfor ditt legale ansvarsområde? Hva har du gjort nå da? Men man må vel ikke være ambulansearbeider, sykepleier eller lege for å stille en diagnose på deg? Eller hva sier dere andre om det? At han har narsissisme?

Hvorfor kan ikke jeg, som et vanlig menneske, kalle deg dette? Sitter etikkrådet og følger med denne bloggen tror du? Da hadde de nok henvendt seg til deg først ja :)

Øyvind Granberg

14.06.2012 kl.15:44

Gratulerer, Kjetil R. Johansen! Du har nettopp gitt den eksluderende intoleransen et ansikt.

PS: Ordet vel skrives ikke med et vell av l'er!

kjetilrj

14.06.2012 kl.15:49

Mathias: Nei, dette er typisk "kjetilrj". Jeg er først av alt en blogger.

kjetilrj

14.06.2012 kl.15:50

Lena (ambulansearbeider): Hilde er ett avholdsmenneske. Hun uttalte seg om ting som var direkte feil, så da inkluderte jeg også litt feilinformasjon i "monologen" min til henne.

kjetilrj

14.06.2012 kl.15:51

Øyvind Granberg: Jeg er bare budbringeren, du bør fokusere på saken, ikke personen.

Mathias

14.06.2012 kl.15:54

Det siste året har det ikke vært noe annet en idiotiske folk som har tilknyttning til FRP i media.

Overgrepssaker, blogginnlegg og terrorsaken. Virker som dere alle er like. egoistisk og fullstendig mangel på sympati! God bless Norway hvis vi får et høyrestyrt land!

Tor

14.06.2012 kl.16:02

Greit nok at du er en frittalende blogger, men å gå så langt som å faktisk støte folk, og det jævlig drøyt også er å gå for langt mener 99% av Norges befolkning. Ingen synes dette er morsomt eller saklig, se på de 100 kommentarene over.

Mariann

14.06.2012 kl.16:08

Dette er faktisk noe av det styggeste jeg har lest om person angrep..Og dette har FRP i sitt parti?Er det virkelig rart man stemmer annet,når enkelte mennesker er så utrolig stygge tvers igjennom og ødelegger ett parti?ja,for det er sånn både jeg og flere ser det...Også er du ikke akkurat noe glansbilde selv..Heller en mann som er stor og snill enn en mann som er liten og tvers igjennom dum!!!

Guro

14.06.2012 kl.16:14

Sier meg bare enig med de fleste over her jeg.

Lena (ambulansearbeider)

14.06.2012 kl.16:15

Det lureste vi som kommenterer denne teite bloggen burde slutte å gi han den oppmerkomheten han vil ha. La være å kommentere dette...han sitter sikkert bare å gliser

stian

14.06.2012 kl.16:21

som du selv skriver i kommentarer lenger opp: "hvis andre kritiserer deg, skal du kritisere dem", om du jeg forsto deg riktig. tenk deg litt om før du uttaler deg. DU som lege burde være klar over at ikke det alltid er sin egen skyld at man er overvektig. har man en psykisk knekk, går på medisiner osv kan man faktisk bli overvektig. hvor gammel er du egentlig? å si at noen er feite har ingenting med den personen og gjøre, kun utsiden. utsiden er en brøkdel av hva som foregår inne i denne personen. for alt du vet, kan Hilde være"verdens" hyggeligste person. har du ei det hele tatt sett henne noe annet sted enn på TV, eller snakket med henne?

er vel egentlig du som har det største problemet her. jeg mistenker deg for å rakke ned på andre, for å heve deg selv. du har kanskje noe du skulle sagt til meg som er homofil og da?

Hanne

14.06.2012 kl.16:29

jeg blir flau på dine vegne... er det mulig å bli mer skada?

14.06.2012 kl.16:51

Håper karma'n slår deg i bakhuet som ei slegge når du minst venter det. Det du driver med er så langt fra humor man kan komme, det er rett og slett bare slemt. Må være rimelig tomt mellom øra dine.. Eller det er vel kanskje fylt opp med egoet ditt. Og det kan ikke være lite.

kjetilrj

14.06.2012 kl.16:56

Når jeg leser flertallet av kommentarer som kommer, så gjør jo ALLE dere nettopp det samme som meg. Så hvordan kan dere klage på meg når dere er helt identiske? Dobbeltmoralen seirer nok en gang! Jeg er så overlykkelig over at alle dere er villig til å poengtere det jeg har sagt i denne debatten hele tiden; Det finnes en dobbeltmoral i samfunnet som er til å bli kvalm av. Takker så mye for hjelpen =)

Tilde

14.06.2012 kl.17:13

Dette er så utolig smålig skrevet!

Jeg syns faktisk litt synd på deg som må tråkke på andre for å heve deg selv :(

Hilde er faktisk en av norges mest fatastiske personer. Og hun har MASSE selvironi!

Jeg DIGGER Hilde :D

Hilsen stor Hilde fan :)

vigdis nordby

14.06.2012 kl.17:16

Ingen overvektige eller tynne burde ønske å være din pasient for du manglet jo totalt medmennskelighet og empati. utalelser som stappe i seg, å kjøre nedpå viser en total mangel på kunnskap om hva overvekt kan komme av. Å tro at alle bare spiser usunn mat og ikke bevegers seg ER TOLAL UVITENHET. Å JA JEG ER OVERVEKTIG , disse utalelsene bare fyrer opp under fordommer som har vært i alle år om overvektige. Hvor mange ganger skal man måtte få kommentarer fra fremmede at man er tykk feit osv. VI ER FULT KLAR OVER AT VI ER OVERVEKTIGE . Kan godt hende man blir litt hårsår etter år med komentarer

Lena

14.06.2012 kl.17:38

Stakkars, stakkars jålebukk.

Hasse

14.06.2012 kl.17:40

Daaaaamn! Du verkar ju lite efterbliven. Vilken man (Eller kvinna för den delen) håller på såhär och beter sig som en liten 14 åring? Skiter i om du tycker tjocka personer är äckliga men sättet du skriver är ju på en barns nivå. Blev chockad när jag hörde att du var 37.

En liten fråga. När du skriver att du exkluderar dom som är överviktiga av medicinska orsaker, så undrar jag hur du ser skillnad på dom två grupperna? Även om du påstår att det bara gäller dom som är "lata" så stigmatiserar du också de med medicinska orsaker för att fysiskt ser de lika ut.

Hur kan du säga att en tjock "lat" man er vidrigt, medans en överviktig sjuk man inte är det?

14.06.2012 kl.18:02

Du er en liten mann!!

14.06.2012 kl.18:02

Vet ikke hvem som er på tynn is jeg.... *kremt*

Anette

14.06.2012 kl.18:44

Jeg må bare si at selvom du ikke fremstår som den mest voksne personen jeg har vært borti, men du har helt klart et par poeng. Jeg har ikke tenkt til å dømme hverken deg eller Hilde, men jeg syns igrunn ingen av dere fremstår som noe annet enn glad i PR. Jeg syns igrunn ingen er noe bedre enn den andre... Jeg Ser ikke helt humoren i dette innlegget, men jeg ser mye humor i de kommentarene som har kommet... Det å tillegge dette FRP tror jeg er noe av det dummeste je har lest i hele mitt liv!! Der har faktisk Kjetil veldig rett når han skriver at det er det samme som å si at alle i AP puler mindreårige...

murr

14.06.2012 kl.18:45

sykt lol! syke begge to, men han har noen gode poeng der!

14.06.2012 kl.18:54

Etter å ha sjekket de andre innleggene dine på bloggen, skjønner jeg at

innlegget til Hilde,kun var en reaksjon fra deg da du fikk kritikk.

Det er klart det, at en så stor og mektig mann som deg aldri gjør eller sier noe

gæærnt!

Dere "politikere" er så utrolig flinke til å ro dere unna dumme og tankeløse

handlinger/uttalelser at dere skulle hatt premie!

Er det midtlivskrisen som har tatt deg?

Når jeg tenker på deg,tenker jeg på den fine oransje fargen du har.

Det ser ut som et helt ekstremt tilfelle av gulsott.

De grønne falske øyene dine,

som minner om avføringen til en nyfødt.

Blogginnleggene dine som er like uinteressante,

som ei sagflis.

Og alt dette gjør at jeg ikke greier å se på deg som noe annet enn ei lita

fjortis jente som ikke bruker tida si på noe som helst annet enn å prøve å bli den

mest populære i gjengen, og som tror at det eneste som betyr noe i livet, er

å være den kuleste og peneste.

Jeg vil faktsik gå så langt som å si at puppene til Pamela Anderson, på 90tallet,

er mer ekte enn deg!!!

Jeg skal vedde på at du koser deg med all oppmerksomheten nå, men jeg vil

minne deg på at dine 12timer i rampelyset snart er over, og at du veldig snart

går tilbake til å være den lille umodne wannabe'n som ingen hverken ser

eller bryr seg om.

Kjendiser har- og kommer alltid til å reagere på usaklige uttalelser fra

andre, men de fleste er- og kommer til å være saklige og konstruktive

i sine svar og forklaringer til utspillet.

Det er bare du som er så dum og usaklig at du ikke greier å svare for dine

egne uttalelser, og istede begynner med dritt kasting.

Kanskje på tide å låse brødsaksa og bli voksen!?

annettehandeland

14.06.2012 kl.19:03

unnskyld meg men er du fettedum eller?! er det rart at folk får dårlig selvtillit av seg selv når sånne patetiske mennesker som deg kommer med det greiene der?! Greit du sier meningene dine, men du må jo bare tåle å høre hva andre mener uten å komme med såå latterlig tilbakemeldinger som du har her?! nei syntes virkelig synd på deg;)

synskepeggy

14.06.2012 kl.19:11

Dobbeltmoralen i samfunnet er så omfattende i så og si alle sammenhenger at man noen ganger kan føle seg fristet til å gi opp i forsøket på å motarbeide den.

Men å henge ut enkelte grupper for seinere å forsvare utspillet med at man vil dobbeltmoralen til livs,er ikke veien å gå..Det virker mot sin hensikt (om å komme dobbeltmoral til livs er din hensikt),du virker svært arrogant og "bedre enn andre" på måten du går frem på,og det er aldri bra - selv om du (mener) at hensikten er god så vil den ikke bli oppfattet sånn.

Du skriver at man må se sak fra person og det kunne jeg ikke vært mer enig i,du som leser bloggen min vet at akkurat det er et mantra i min blogg,jeg er nemlig helt sikker på at om alle virkelig kunne se sak fra person så kunne man også diskutert hva det skulle være på et nivå som ville vært lærerikt,interessant og engasjerende på en positiv måte for alle.

Dobbeltmoral - finnes nok av i ditt eget parti,det vet jeg,som selv har vært medlem i over 20år,men som for noen år siden meldte meg ut i protest (skal ikke her komme inn på det,da det er en annen diskusjon).Hvorfor ikke hente noen glimrende eksempler på dobbeltmoral i FRP..

Vi er bloggere begge to,vi er stort sett enige om mangt og mye,men dette utspillet her kan jeg ikke være enig med,jeg syns ærlig talt at det var helt unødvendig,det rammer folk på en hard måte og det er det vel ingen som ønsker.

Kanskje du har en helt annen agenda med dette innlegget,hva vet jeg...

Hilsen synskepeggy.

Cathrine

14.06.2012 kl.19:29

Greit nok at du ikke bryter den norske lov, men du bryter faktisk mange av blogg.no sine regler. Ikke bli overrasket om bloggen din blir slettet i løpet av kort tid.

Andrea

14.06.2012 kl.19:51

Det er så SYKT flaut å lese dette. Synes virkelig synd på deg! At en voksen mann må rakke ned på andre for å føle seg bedre er rett og slett latterlig. Istedet for å rakke ned på de som allerede har et liv bør du vel heller skaffe deg ditt eget!!

14.06.2012 kl.20:03

Kjetilrj75, 75 er det IQ'en din? Ledig stilling som trommis i Dissimilis, du oppfordres til å søke. Lite tips: På ønskelista du sender til nissen før jul i år, ønsk deg en rettskrivningsordbok med grammatikkregler.

Linda Therese

14.06.2012 kl.20:47

Herregud, godta folk som de er!

Jeg synes du heller bare kan holde kjeft!

vet du ikke at overvektighet kan være genetisk? du er en av grunnene til at mange ungdommer tar selvmord, pass kjeften fin!

du skader flere enn du tror din oppblåste mammadalt!

Ken

14.06.2012 kl.20:54

Hahaha, er det mulig...

Jeg hater folk som ikke klarer å skrive norsk.

tina

14.06.2012 kl.21:09

den som har photoshopet bildene dine burde få sparken ! hoho det var mye utsmurt der ja

Mari

14.06.2012 kl.21:24

Vet du hva? Jeg har aldri lest noe så idiotisk! For meg fremstiller du deg som en 14 år gammel jente og en som tror at hvis en person som er feit så hiver den inn på seg usunne ting hver dag. Har du hørt at det kan være genetisk? Har en god venn som har en tante som sliter med dette og hun spiser ikke godteri, potetgull eller lignende i det hele tatt. Synes du skal holde deg langt unna media fra nå av. For å si det sånn så er du en av de personene som gjør at ungdommer får anoreksia! Du er rett og slett en drittunge!

overkuul

14.06.2012 kl.21:49

For en fantastisk patetisk, ekkel og frastøtende kødd du er!

antonette

14.06.2012 kl.22:04

faen te frekk du er. synes egentlig at du bare kunne ta å holde kjeft visst du ikkje har noke bedre å sei.....

kjetilrj

14.06.2012 kl.22:23

overkuul: LOL sier han som må skjule seg bak en anonym tag. =)

kjetilrj

14.06.2012 kl.22:24

tina: Egentlig greit å gjøre det på en sånn måte at folk ser at det er gjort =)

kjetilrj

14.06.2012 kl.22:25

Ken: Fint for deg, snakk til noen som bryr seg. =)

kjetilrj

14.06.2012 kl.22:27

synskepeggy: Reflektert og bra kommentar. =)

kjetilrj

14.06.2012 kl.22:30

Hasse: Handler ikke om å se forskjell, det handler om å ekskludere alle som er overvektig av medisinske årsaker, fordi argumentene om sykdom kommer alltid når man diskuterer temaet. Så da eleminerer jeg det, ved å begrense den omtalte gruppens omfang. Da står man igjen med en resurssterk gruppe som har valgt en livsstil som har ført til overvekt. Grunnen er deres egen, men de kan ikke dekke seg bak sykdom. Det handler om å ta ansvar, på lik linje som en røyker i dag må ta ansvar for sitt valg.

kjetilrj

14.06.2012 kl.22:31

vigdis nordby: Noen ganger må du tillate deg å le av ting, verden er ikke bare seriøs vettu.

Karoline Torset

14.06.2012 kl.22:54

Du er det mest motbydelige mennesket jeg noen gang har hørt om. Du burde virkelig skamme deg skikkelig, og jeg håper virkelig du får igjen så det smeller i nærmeste fremtid. Til og med jeg som er 15 år gammel, har ALDRI gjort noe så stygt mot noen før, og jeg kommer aldri til å gjøre det fordi jeg ikke har samvittighet til å være så motbydelig og ekkel. Hvem tror du at du er som tillater deg selv å angripe noen på grunn av utseendet deres? En så ufornuftig og umoden voksen har jeg faktisk aldri vært borti før. Men du er vel ikke helt voksen enda, så da er det på tide å vokse opp. Skjerp deg!

sven erik

15.06.2012 kl.00:21

hei hilde er en siklig koslig dame å for deg å utale deg sån du burde virklig se på dine holdninger å tenke litt å ikke slenge ut ting du ikke hvet en ting om

Erika

15.06.2012 kl.00:33

Janteloven i full auksjon her ja..

Du har kalt Hilde med sitt rette navn, -Feit..

_LarZen_

15.06.2012 kl.01:11

Aldri hørt om tryne ditt før men etter hva jeg leser så virker du som en drittsekk som har allerede fått alt for mye oppmerksomhet.

Lotte

15.06.2012 kl.01:32

Hahaha, det er så morsomt når stygge mennesker rakker ned på utseende til andre. Altså, kjære gutt..se deg selv i speilet før du skriver noe slikt. Ville heller hatt formene til Hilde enn det wannabe pakkis trynet ditt. Henger ikke helt på greip å være i FRP og samtidig gjøre alt man kan for å se ut som en tyrker. Regner med du ikke er folkevalgt under neste valg. Du slår i hvert fall Jens Stoltenberg i å være landets mest latterligste politiker.........

Tm

15.06.2012 kl.01:40

Herregud er det mulig å bli mer dum?? Skrive slik om andre mennesker. Blir helt kvalm,for dette har ingenting med humor å gjøre. Gå hjem til mammaen din og få henne til å lære deg mer om oppdragelse og hvordan man skal oppføre seg.

Vask munnen din med såpe!!

Bjørn

15.06.2012 kl.02:08

Sier bare en ting YMCA

ST :)

15.06.2012 kl.03:13

Jeg må nesten le av alle som skriver her.. Dere er pokker meg like gode selv da dere skriver stygge ting tilbake og forteller hvor stygg han er osv... der ligger dobbelmoralen med en gang, tenk dere om folkens.

For alle dere som skriver at dette er typisk FRP utspill osv. viser jo bare at dere ikke følger med og vil bare ha en grunn å peke fingeren på dem. Mer enn 1 gang har han fortalt at han trakk seg og ikke er med lengre!!!

kjetilrj

15.06.2012 kl.03:19

ST: De er alle med å illustrere det poenget jeg har søkt hele tiden. Nemlig at dobbeltmoralen lever i beste velgående. =9

Kk

15.06.2012 kl.04:44

Hvorfor rakker du ned på overvektige mennesker, jeg mener.. noen kan virkelig ikke noe for det, og du som sykepleier burde jo egentlig ha mer forståelse og være mer ydmyk mot de som kommer til deg for hjelp? Jeg trodde virkelig det var derfor man ville bli lege/sykepleier for å hjelpe andre er det ikke det hele påenget? ikke dømme eller rakke ned på andres svakheter å feil. Jeg synes det er forferdelig at du kan uttale deg sånn i det heletatt, Klart det er jo noen som ikke har en grunn pga fedmen sin..men hva så? de gjør jo ikke noen noe galt. de skader jo kun seg selv.. Men hvis de lever bra sånn hvorfor i det heletatt prøve å ødelegge det for dem? Greit du prøver å få fram påenget ditt med å skrive på bloggen din, det er ikke det jeg sier, men kanskje ikke for støtende er greit å tenke litt på også? Jeg skriver ikke her for å være frekk eller rakke ned på deg bare fordi jeg er sterkt uenig i det du skriver, men jeg vil ha ett ordenltig svar på hvorfor,

sheida

15.06.2012 kl.04:58

Fy faen ass er det mulig. Hvordan føles det å ha så mange mennesker i mot deg Kjetil? fikk du virkelig noe ut av dette her? Kanskje folk i mot deg;)

Sykepleier

15.06.2012 kl.06:04

Jeg skammer meg over at noe slikt som deg har kommet igjennom sykepleierstudiet. Det du holder på med er regelrett mobbing av et annet menneske, og som sykepleier så har du er særskilt ansvar for å la slikt ligge. Som sykepleier vet du at mobbing er skadelig for den som blir utsatt for dette, så hvilke etiske prinsipper er det du handler etter? For det kan da ikke være "ikke-skade-prinsippet"? Mobbing kan i ytterste konsekvens drive et menneske til suicid. Vet du ikke slikt? Bryr du deg ikke om slikt? Uansett hva dette mennesket du hetser har sagt og gjort, så gir det ikke deg noen rett til å sparke til henne så til de grader som du gjør, du har et særskilt ansvar som sykepleier. Jeg foreslår at du setter deg ned og leser sykepleierens yrkesetiske retningslinjer. Du er ikke sykepleier KUN når du er på jobb - du er sykepleier hele tiden. Jeg kommer til å sende dette forferdelige innlegget til sykepleierforbundet og gjøre dem oppmerksom på at en sykepleier med viten og vilje går inn for å skade et annet menneske på det psykiske plan.

PS jeg er hverken tykk, alkoholiker eller andre ting du måtte fristes til å bruke mot meg for at jeg har lagt inn dette innlegget.

Du er en skam for hele sykepleierstanden.

Sykepleier

15.06.2012 kl.06:35

Siden du åpenbart ikke vet noe om disse, så legger jeg ut linken til sykepleierens yrkesetiske retningslinjer. Punkt 1.9 bør du lese nøye, samt det punktet om som omhandler det med å bistå til selvmord. Håper ikke teksten er for komplisert for deg å lese - for det må jo være en grunn til at du ikke fikk dette med deg på skolen tenker jeg...

https://www.sykepleierforbundet.no/ikbViewer/Content/785285/NSF-263428-v1-YER-hefte_pdf.p

Hege

15.06.2012 kl.08:32

Når du tar utdannelsen din som sykepleier, vil du også bli en sykepleier som privatperson. Du bør opptre proffesjonelt. Ser du virkelig ikke selv at du framstår som en person uten filter og grenser.

Som politiker skader du partiet ditt og holder liv i min tro på at man har litt lavere intelligens om man stemmer FrP.

Det hadde vært så mye kulere om jeg fant en intelligent person som stemte FrP. Da kunne du kanskje skapt debatt

kjetilrj

15.06.2012 kl.11:38

Hege: Politiker er å ta hardt i, jeg var listefyll i kommunen min, jeg har hele tiden hatt ett nært samarbeid med lokallaget i forhold til min aktivitet på blogg og facebook, noe jeg drev med før politikken. For meg er sykepleie en jobb på lik linje med alle arbeid, en skorsteinsfeier og snekker kan godt være det på fritiden sin også, men fritid er fritid, så lenge man ikke får betalt for det. Autorisasjonen betyr at jeg kan måtte trå til på fritiden og taushetsplikten gjelder til envher tid, at det fratar meg retten til å delta i offentlig debatt, er jeg helt uenig med.

kjetilrj

15.06.2012 kl.11:39

Sykepleier: Dette er ett definisjonsspørsmål som nok mange er uenige med deg i. Som sykepleier har du også all anledning til å delta i samfunnsdebatten, til å ha hobbyer på si osv. Man er ikke kneblet av den grunn. Jeg har også flere lege kollegaer som støtter meg i dette og som er 10 ganger tøffere enn meg i forhold til mye.

kjetilrj

15.06.2012 kl.11:40

Sykepleier: Da tar du din rolle litt for seriøst, du er ikke statsminister selv om du jobber med helse.

kjetilrj

15.06.2012 kl.11:41

Kk: De som ikke kan noe for det, var ekskludert fra debatten. Dette har jeg gjort klart i innlegget som ble postet på BT.no. Det framkom også i artikkelen, men det har du kanskje unlatt å lese.

kjetilrj

15.06.2012 kl.11:42

sheida: Hele poenget var å få folk mot meg, som var villig til å bruke personhets, mobbing og personkarakterisering basert på utseende for å si sin mening. Dobbeltmoralen lenge leve =)

15.06.2012 kl.13:12

Helvete så grim du var :S

Stakkars deg, sikkert aldri pult

Sykepleier2

15.06.2012 kl.13:42

For oss andre sykepleiere er jobben en del av identiteten vår, men for deg er det tydeligvis en rolle du legger fra deg når du forlater jobben. Du er en skam for yrket, fatter ikke hvorfor du valgte den jobben heller, sikkert for å dra damer. For det tviler jeg du gjør med den orangefargen din.

Tony

15.06.2012 kl.14:54

Kjære Kjetil,

kan starte med å si at jeg synes synd på deg. Det av følgende årsaker:

* Du er åpenbart svært usikker og forsøker (mislykket) å kompensere for det

* Du har åpenbart ikke noe innblikk i ulike lidelser, og er dermed helt malplassert yrkesmessig

* Du begår sosialt selvmord ved dette tullet. Mens du sannsynligvis tror du imponerer fremstår du nå i stedet som en offentlig KLOVN. En person de fleste oppegående mennesker vil ta avstand fra.

* Du mislykkes totalt i det du omtaler som "satire og ironi". Av en rekke årsaker, men primært fordi du er så hårsår at du i etterkant av ytringene dine går til konkrete personangrep på de som argumenterer mot deg. Har du sett Otto Jespersen gjøre det etter sine monologer på Torsdagsklubben?

Når det gjelder ditt naive opprinnelig innlegg har flere kommentert at enkelte har gener som gjør at de enklere legger på seg, samt at andre tar medisiner som bidrar til det. En annen særdeles stor gruppe mennesker i Norges land som bør nevnes er de med ulike psykiske lidelser. Mennesker som er veldig langt nede (angst, depresjon osv) vil kunne takke til _hva som helst_ som gjør at de føler seg bedre. Mat (akkurat som alkohol, narkotika o.l.) gir en følelse av velbehag. Dette er ikke noe du behøver å kunne relatere til personlig. Men som en omsorgsmedarbeider og tidligere "politiker" mangler du helt basic, grunnleggende egenskaper.

Ellers bommer du totalt når du (quote) sier at "Charter-Hilde inviterte til åpen drittslenging". Det er din tolkning basert på at du selv er en usikker person. Hun har kommentert en uttalelse du kom med på et tidspunkt hvor du profilerte deg som en "offentlig person". Du har derimot sunket ned til lavmål som personangrep.

Et lite tips, som tro det eller ei er godt ment: Tror du vil ha veldig godt av å få litt selvinnsikt. Da ville du kanskje sett hvor tåpelig det blir når _du_ sier man skal "fokusere på saken, ikke personen". Er det personen eller saken du fokuserer på når du følte deg trampet på tærne og langer ut mot Charter-Hilde? Er det saken du fokuserer på når du fortsetter samme type personangrep i kommentarfeltet her mot enkelte av de mange som er uenige med deg?

Helene

15.06.2012 kl.16:46

Jeg nekter å tro at du har "legekollegaer" som er ti ganger "tøffere" enn deg..hvor er du tøff henne forresten? Jeg har jobbet i tyve år som sykepleier og har aldri møtt noen som har rakket så mye ned på ett enkelt menneske som du har i dine forsøk på å være en tøff meningsytrer. Du finnes ikke tøff, det du lirer av deg er simpel trakassering og mobbing av ett enkelt menneske, i dette tilfelle en eller annen Hilde som åpenbart har provosert deg i kraft av sin person. At du lar deg provosere av at mennesker er feite, bleike, teite og gudene vet hva er jo latterlig i seg selv. Jeg blir overhodet ikke provosert over at du lar deg tirre av at folk er overvektig, men at du, med det der simple menneskesynet har kommet deg igjennom sykepleierstudet - det provoserer meg. Et slikt menneskesyn passet fint under han typen med bart fra tyskland.

kjetilrj

15.06.2012 kl.23:27

Helene: Leger konfronterer pasienter direkte med hvorfor de ikke slanker seg, som sykepleier har jeg aldri gjort dette, føler faktisk at det blir vanskelig og særdeles ubehagelig. Men som sagt, mine uttalelser som blogger og provokatør handler om å bli hørt, hvorfor skal media bry seg om hva en ukjent hvermansen mener? Da må man ty til ekstremt ordbruk.

kjetilrj

15.06.2012 kl.23:30

Tony: Når jeg snakker om overvektige menn som er feite uten at det ligger noen sykdom til grunn for dette, så har jeg avgrenset gruppen til en resurssterk gruppe menn som selv har valgt en livsstil som fører dem mot kraftig overvekt. Da må du ikke trekke inn lidelser og annet, for det er ikke det vi snakker om, vi snakker om "gi faen"-mentaliteten som noen har. Røykere har jo den samme mentaliteten, men vi blir ansvarliggjort hver eneste dag...

kjetilrj

15.06.2012 kl.23:31

Sykepleier2: Hvit, svart, gul, orange, er det bedre å bruke rasistiske ytringer mener du? Gå litt i deg selv. =)

kjetilrj

15.06.2012 kl.23:31

Anonym: Om jeg aldri har pult og om jeg er graut-stygg, hva i helvete har det med saken å gjøre? idiot!

per nagne

16.06.2012 kl.00:00

fy faen for ett motbydlig vesen du er. Er jo åpenbart at du skriver for å få deg selv kjent i media. Makan t pr kåt fitta ska du leita lenge etter. Når ein kan gå så langt for å få oppmerksomhet er det ikkje gått å veta ka aent du kan finna på av ondskap. Btw det som du komenterte om våga ordføreren er også langt over streken, da han ikkje er dømt. Alle er uskyldige til det motsatte er bevist vettu..Ha ei forjævlig helg ditt RÆVHÅL

kjetilrj

16.06.2012 kl.00:08

per nagne: Stikk å vask den møkkete kjeften din!

per nagne

16.06.2012 kl.01:55

i like så du

kjetilrj

16.06.2012 kl.02:57

per nagne: Nå var det du som beviste nok en gang at "dobbeltmoralen" lever godt. Du mener det er greit å trakasere meg, fordi "jeg begynte jo med det". Så lurer du på hvorfor det er krig i verden? Hva skjedde med 22. juli-mentaliteten? En hel verden lot seg "lure" av at nordmenn var så endeløst tollerante... hvor er den toleransen nå? Glemt antar jeg. Mer åpenhet, mer demokrati, men likevel skal jeg knebles fordi jeg ytrer meg KRAFTIG med STERKE ord og utrykk..

Sykepleier

16.06.2012 kl.06:17

Om leger konfronterer pasienter hver dag med at de har et fedmeproblem javel - men det er jaggu milevis mellom måten du her hetser et navngitt menneske og måten en lege snakker med pasienter på legekontoret. Hva du generellt mener om overvektige folk er meg revnende likegyldig. Problemet ditt er at du omtaler et enkelt menneske på en måte som i ytterste konsekvens kan være skadelig for vedkommende. Det er slike som deg som bidrar til at folk tar livet av seg i samfunnet i dag. Og du skal være sykepleier?!

Hvis du har et budskap så bør du jaggu revurdere måten du går frem på. Jeg skjønner ikke helt budskapet ditt for å si det helt ærlig. Skal du ha denne Hilde til å slanke seg? Skal du ha folk forøvrig til å slanke seg? Jeg tviler i så fall på at budskapet ditt når frem - for det eneste jeg har fått med meg her av betydning er at du aldri burde vært sykepleier, og den uttalelsen basererer jeg på innholdet ditt i innlegget her oppe. At du er bekymret for fedmeproblematikken i samfunnet er jo i seg selv rørende, men du når altså ikke frem med budskapet ditt i det hele tatt. Og som sagt, jeg lar meg ikke provosere av at du er så...hva kalte du deg? "Tøff"?

Olala

16.06.2012 kl.11:34

bra innlegg. http://www.vektklubb.no/artikkel/mors-overvekt-kan-skade-barnet-20241816

Heidi

16.06.2012 kl.15:34

Jeg synes godt du kan lese innlegget til Tony enda en gang til og se om det kan være noe mer som er verdt å svare på.

Han skriver utrolig godt og treffer virkelig spikeren på hodet.

Støtter innlegget hans 100% og mener det fortjener ett godt svar.

Og til de av dere som slenger usaklig kritikk (ubehagelige kommentarer relatert til utseende eller annen drittslenging) tilbake til denne kjetilrj er jo ikke det spor bedre selv. Alle bør holde seg for god til å behandle sine medmennesker på den måten. Å vende det andre kinnet til krever en karakterstyrke som er gull verdt.

MedieAdrian

16.06.2012 kl.17:26

Hallo! Vi i Mediehuset Adrian har en kommentator som hadde noen tanker og kanskje et interessant forslag til deg og Charter-Hilde. http://mediehusetadrian.no/?p=482

kjetilrj

16.06.2012 kl.18:10

MedieAdrian: Artig innlegg =)

kjetilrj

16.06.2012 kl.18:16

Sykepleier: Dersom jeg ikke hadde formulert meg på måten jeg gjorde, hadde ikke noen tipset media om det, tror du noen hadde giddet å reagere da? Tror du Hilde ville kommentert det? Tror du at DU ville vært på bloggen min? Jeg tror ikke det.

Sykepleier

16.06.2012 kl.19:47

Så det er DET som er målet ditt? Å få oppmerksomhet? Fordi du ønsker at Charter Hilde skal slanke seg? Som sagt, hva du måtte mene om fedme er meg revnende likegyldig, har ikke lest noe av det du har sagt hverken før eller siden - mitt poeng er at du trakasserer et navngitt menneske på en måte som gjør at du bare tramper over de etiske retningslinjene du som sykepleier bør følge. Å opptre på en måte som kan skade et annet menneske - med viten og vilje, er ikke forenlig med sykepleieryrket. Men klart, Hitler hadde også helsepersonell som jobbet for seg og som fant mange unnskyldninger for å opptre som de gjorde. Man kan gjemme seg bak mange pussige slutninger for å gjøre som man gjør - du vil fedmen til livs og bruker et navngitt menneske for å nå ditt mål. Uetisk så det holder. Men du har jo sagt det at du er sykepleier kun når du er på jobb - ellers kan du mobbe og trakassere mennesker som du selv lyster, og det på en måte som til og med kan dytte mennesker ut i selvmord. Som sagt, det er slike som deg som gjør at mennesker tar livet av seg. Men det synes du vel er greit, så lenge du får være tøff og å si det du mener om det er aldri så mye trakassering på gang? Du skjønner ikke at ytringsfriheten har sine begrensninger, gjør du? At det er noen ting man ikke kan si fordi det er ulovlig? Som å foreksempel å trakassere folk?

kjetilrj

16.06.2012 kl.20:13

Sykepleier: Dersom du er en av dem som ikke leser alt, så er dine argumenter verdiløse, fordi du uttaler deg basert på det du TROR er saken, ikke det som virkelig ER saken. Du er en sau, villedet av media og din egen manglende evne til å sette deg ordentlig inn i saker og ting.

17.06.2012 kl.01:53

Dette minner meg om bloggen min da jeg var 13 år. Du er en av av de få norske jeg er flau over å bo i samme land med. Forstår ikke hvorfor du ble sykepleier, hjelpe mennesker kan du hvertfall ikke. En dag da det kommer en inn som har prøvd å ta sitt eget liv så er du en av de menneskene som får de på slike tanker. Morsomt å se at du faktisk ikke greier å svare på en enste kommentar her. Våkner jeg opp på sykehuset med deg som sykepleier så tror jeg heller at jeg aldri ville våknet. For du kan ikke jobben din og du kan hvertfall ikke diskutere.. Du er en skam for FRP

kjetilrj

17.06.2012 kl.01:56

Anonym: Dersom du er ute av stand til å si hva du mener uten å komme med usakligheter, så er du nok flau over deg selv også. Vi sitter i samme båt min venn, tenk deg om og prøv igjen...

Laila Halvorsen

17.06.2012 kl.10:37

Dette er det mest lavmåla innlegget jeg noen gang har lest faktisk ! Tenk at en voksen "skolert " mann kan komme med til de grader av personsjikane på nett av en annen person ! Ingen av dine personangrep på Hilde stemmer- for det første er hun avholdsmenneske, hun trener masse og spiser sunt. Hun er et forbilde for andre overvektige personer, som gjerne vil jobbe med livsstilsendring. Fy flate dette er undermåls, still deg i skammekroken og bli der lenge !!!

kjetilrj

17.06.2012 kl.11:02

Laila Halvorsen: Hvorfor mener du det? Var det mer sakelig det hun kom med til meg? Synes det var uforskammet og frekt, men kanskje det er sånn hun liker det, usakelig og smakløst, så da svarer jeg jo på samme måte igjen da, og selvsagt inkluderer jeg litt feilinformasjon, slik hun gjorde. Den som er med på leken, må smake steken. Leker du med ilden kan du bli brent, osv =)

Helene

17.06.2012 kl.15:43

Med mindre dette er avtalt spill sammen med den du hetser, så taler jaggu hele dette innlegget for seg selv. Det finnes ingen formildende omstendigheter som gjør at du kan mobbe, hetse, trakasser et navngitt menneske - uansett hvor "tøff" du gjerne vil være i din argumentasjon, uansett hva budskapet ditt er. Jeg har ikke lest noe annet fra/om deg annet enn dette innlegget som er fult av negativ omtale av en enkelt person. Tror du virkelig at det du har sagt før i media eller hvor du nå enn florerer, skal gjøre at dette hatefulle innlegget ditt skal gjøre at man skjønner poenget? Jeg har faktisk ikke skjønt hva poenget ditt er. Skal du få charter hilde til å slanke seg? Virkemidlene dine tviler jeg på at virker. Igjen ser jeg at du argumenterer med at "hilde sa stygge ting først, da sier jeg tilbake". Sykepleier passer du ikke som, ikke i det hele tatt, og det er flott å se at du har avslørt deg og ditt menneskesyn, for det er jo blitt mer og mer vanlig å google den man ansetter, om du skulle finne på å søke på ny jobb en gang i fremtiden. Ingen sykepleieleder med respekt for mennesker ansetter en som trakasserer og mobber på fritiden sin. Sendte innlegget ditt til sykepleierforbundet for å høre hva de synes om måten du henvender deg til medmennesker på...spent på svaret.

lillemyxx

18.06.2012 kl.23:42

DU som sykepleier burde ha omtanke for medmennesker! Kall for faen ikkje noen feit! Jeg veit ikke hvor gammel du er men en voksen mann burde ha bedre vit enn å henge ut enkeltpersoner på nettet, du synker LAVT det skal du vite! Kommentaren din om at Hilde er feit er helt på trynet, hun har neppe valgt selv å bli sånn... Eneste hun gjorde var å kommentere at dine utsagn er forbanna usaklige.... " Du rakker ned på alle som ikke er like bælfeite som deg selv, som om at det var noe mål i seg selv å se ut som deg. Tror faen ikke du finner en jævlig person i hele landet som ser på DEG som noe ideal, i tilfellet er du ett skrekkeksempel " Det her burde ikke komme fra en voksen mann!

Skam deg, du er ikke normal, ut fra kommentarene å dømme er det FÅ som er enig i deg!

kjetilrj

19.06.2012 kl.16:11

lillemyxx: Dersom ordet FEIT finnes i norsk ordliste, så er det ett ord som er ment for å brukes.

lillemyxx

19.06.2012 kl.23:24

homse, hore, idiot, osv er også ord som er ment for å brukes da??

kjetilrj

19.06.2012 kl.23:58

lillemyxx: Strengt tatt ja, hvordan man velger å bruke dem utgjør jo hele forskjellen.

Si din mening!

bloglovinbloglovinbloglovinbloglovinbloglovinbloglovinbloglovin






blogg.no leverer teknologien bak kjetilrj. Bloggen skrives av © kjetilrj og er underlagt Lov om opphavsrett til åndsverk. Det betyr at du ikke kan kopiere tekst, bilder eller annet innhold uten tillatelse. Forfatter er selv ansvarlig for innhold. Henvendelser kan rettes til hjelp@blogg.no.

Denne tjenesten er levert av blogg.no. Hos oss finner du:

  • blogg.no - Få din egen blogg, helt gratis.
hits